Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

Zadania Jednostki Realizującej Projekt

Czym zajmuje się Jednostka Realizująca Projekt:

Jednostce Realizującej Projekt powierzone zostały następujące czynności:

  1. przygotowanie wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie Projektu z Funduszu Spójności wraz z niezbędnymi do wnioskowania dokumentami;
  2. realizacja Projektu zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie, Decyzji Komisji Europejskiej, wymogami dotyczącymi projektów realizowanych z udziałem środków z Funduszu Spójności oraz decyzjami Pełnomocnika ds. Realizacji Projektu MAO;
  3. współpraca z Instytucją Zarządzającą (IZ – Ministerstwo Rozwoju Regionalnego), Instytucją Pośredniczącą (IP – Ministerstwo Środowiska) oraz Instytucją Wdrażającą (IW - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej);
  4. przygotowanie i aktualizacja załączników do Umowy o dofinansowanie;
  5. zapewnienie płynności finansowej Projektu;
  6. przygotowanie stosownych decyzji administracyjnych i innych dokumentów w celu pozyskiwania środków niezbędnych do skutecznej i płynnej realizacji Projektu;
  7. zapewnienie przygotowania niezbędnej dokumentacji technicznej i projektów budowlanych oraz zapewnienie realizacji prac budowlanych zgodnie z przepisami polskiego prawa oraz Harmonogramem rzeczowo-finansowym;
  8. prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją Projektu oraz jej przechowywanie;
  9. przygotowanie dokumentacji przetargowej oraz prowadzenie postępowań przetargowych;
  10.  współpraca z IW w zakresie uzgadniania dokumentów przetargowych i organizowania przetargów;
  11. opracowanie do IW niezbędnych raportów i sprawozdań;
  12. nadzór i współpraca z wykonawcami robót i Inżynierem Kontraktu.

 JRP podzielona jest na trzy zespoły zajmujące się określoną problematyką:

1. Zespół ds. technicznych:

  • opracowanie części rzeczowo-technicznej SIWZ oraz udział w przetargach na roboty i usługi związane z realizacją Projektu,
  • weryfikacja SIWZ przygotowanych przez Pomoc Techniczną,
  • weryfikacja dokumentacji projektowej przygotowanej przez Pomoc Techniczną,
  • współpraca z Inżynierem i nadzór nad realizacją poszczególnych Kontraktów na roboty,
  • uczestnictwo w odbiorach częściowych, końcowych i pogwarancyjnych robót realizowanych w ramach Projektu,
  • współpraca z Instytucjami Pośredniczącą i Wdrażającą.

2. Zespół ds. administracyjno – prawnych:

  • obsługa administracyjna i kancelaryjna JRP,
  • monitoring i sprawozdawczość, łącznie z opracowywaniem okresowych raportów z realizacji Projektu,
  • działania informacyjno-promocyjne,
  • koordynacja i bieżąca współpraca z jednostkami świadczącymi usługi związane z realizacją Projektu,
  • współpraca z zewnętrzną jednostką prowadzącą obsługę prawną i notarialną,
  • prowadzenie spraw terenowo-prawnych związanych z realizacją Projektu,
  • udział i prowadzenie dokumentacji postępowań przetargowych.

3. Zespół ekonomiczno-finansowy:

  • finansowa obsługa Projektu,
  • planowanie i rozliczanie wydatków,
  • zapewnienie płynności finansowania Projektu na podstawie planu płatności, harmonogramu rzeczowo-finansowego, poprzez opracowanie planów finansowych do budżetu Spółki oraz wnioskowanie o uruchomienie kolejnych transz z poszczególnych źródeł finansowania,
  • prowadzenie rejestrów faktur i ich przygotowanie do realizacji płatności,
  • nadzór nad terminową realizacją płatności,
  • sprawozdawczość i monitorowanie finansowe,
  • współpraca z Instytucjami Pośredniczącą i Wdrażającą oraz Instytucją Płatniczą w zakresie kontroli finansowo-księgowej Projektu,
  • przechowywanie dokumentacji finansowej przez okres 5 lat po zakończeniu realizacji Projektu.

Internetowe Biuro Obsługi PWiK "WODNIK" Sp. z o.o. w Jeleniej Górze

Zachęcamy do korzystania z Internetowego Biura Obsługi i e-faktury. Pozwoli to na obniżenie opłat za wodę i ścieki. 
Jak zrobić to w najprostszy sposób?

Zaloguj się do Internetowego Biura Obsługi
Internetowe Biuro Obsługi

W razie pytań związanych z IBO, prosimy zadzwonić pod nasz numer telefoniczny 75 73 03 580 lub napisać do nas: ibo@wodnik.net.pl